Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne:
- organizuje się dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, czyli z dysleksją rozwojową: w formie dysleksji, dysortografii lub dysgrafii,
- liczba uczestników na zajęciach nie może być większa niż 5 uczniów,
- zajęcia prowadzą nauczyciele i specjaliści posiadający kwalifikacje z zakresu terapii pedagogicznej,
- w klasach I-III najważniejszym celem zajęć jest rozpoznanie i usuwanie przyczyn trudności w uczeniu się dziecka, w tym ryzyka trudności specyficznych, a więc usprawnianie funkcji spostrzegania wzrokowego, funkcji słuchowej, orientacji przestrzennej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, funkcji motorycznych; wyrównywanie braków w zakresie edukacji polonistycznej i matematycznej oraz rozwijanie pozytywnej motywacji do pracy,
- w klasach IV-VI celem zajęć jest głównie stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego uczniom z utrudnieniami rozwojowymi, umożliwienie uczniom opanowania podstawowych umiejętności czytania i pisania, wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach będących przyczyną trudności szkolnych oraz przezwyciężanie skutków niepowodzeń szkolnych, tj. trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu, a także ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w naszej szkole prowadzone są w oparciu o Program Edukacyjno-Terapeutyczny "Ortograffiti" oraz "Ortograffiti z Bratkiem".
IIa – p.Z.Dembek
IIIa/IIIb – p.W.Burandt-Dejewska
IVa – p.M.Karaszewska
IVb – p.E.Kot
IVc – p.M.Grubecka
Vb – p.E.Pokorniecka