Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wojska Polskiego w Chełmży

Imieniny: Floriana, Michała

Klasy III na zamku krzyżackim w Toruniu

z

W zoo najbardziej podobało mi się...chyba wszystko!!! Ale najbardziej  śmieszne surykatki. Na zamku natomiast najciekawszy był pokój strachu, gdzie można było usłyszeć  przeraźliwe  odgłosy i zobaczyć straszne postacie.

Po dniu pełnym emocji poszliśmy na pyszne lody. Wycieczka była super.

Eryk Szczygieł kl.IIIa

Na wycieczce dużo się dowiedziałem ale czasami bolała mnie głowa. Ale co tam z tym. Mam nadzieje, że tyle wystarczy. Aaa no tak fajnie było w zamku, najbardziej mi się podobał pokój strachu, tam umarł sam Drakula, było śmiesznie. Wszędzie dobrze ale w domu najlepiej czyż nie?

Bartek Żuchowski kl. IIIa

W sprawie wycieczki mogę dużo opowiedzieć.

Więc tak: najpierw pojechaliśmy do Ogrodu Zoobotanicznego i było bardzo dużo zwierząt, najwięcej to było chyba ptaków. Następnie poszliśmy na piechotę do Lenkiewicza na lody. Ja wzięłam smak jagodowy. Po pewnym czasie, jak prawie wszyscy zjedli, poszliśmy do ruin zamku krzyżackiego. Najpierw mieliśmy ognisko i piekliśmy kiełbaski. A następnie poszliśmy do studni bo tam były szkielety dwóch naukowców. Troszeczkę na początku się przestraszyłam. Potem pozwiedzaliśmy trochę i weszliśmy do komnaty strachu. Wszyscy piszczeli, chociaż nie było tak strasznie. Dla mnie to było śmieszne nie straszne. Bardzo mi się podobała ta wycieczka, zachęcam do zwiedzania.

Dominika Fabińska kl. IIIa

Na wycieczce w Toruniu było super! W ogrodzie zoobotanicznym oglądaliśmy zwierzęta i ptaki. Jednak najciekawiej było w ruinach zamku krzyżackiego. Tam zwiedziliśmy sale strachów. Było naprawdę strasznie. Mam nadzieję, że mi się nic nie przyśni. Z wycieczki wróciłam zadowolona. Pozdrawiam.

Kasia Stopińska kl. IIIa

Dzisiaj byliśmy z całą klasą na wycieczce. Byliśmy w ogrodzie zoobotanicznym i na ruinach zamku krzyżackiego w Toruniu. Ja miałam bardzo miłe wrażenia. Najfajniej było w ogrodzie zoobotanicznym. Była pani przewodniczka, która oprowadzała nas i opowiadała o ptakach i ssakach. Było wesoło. Te wrażenia na długo zostaną w mojej pamięci.

Zuzanna Jagielska kl. IIIa

Byliśmy w ogrodzie zoobotanicznym i w ruinach Zamku Krzyżackiego w Toruniu. W zoo rozróżnialiśmy ptaki od ssaków. Pani przewodniczka uczyła nas o: niedźwiedziach, pawiach, kangurach, o ptaku zwanym Oskarem, a także był turako rdzawy. A w Zamku zwiedziliśmy: studnię śmierci, salę strachu, łazienkę krzyżacką. Poznaliśmy legendę o kucharzu Jordanie. Dowiedziałem się jak zamek został zniszczony. To była ciekawa wycieczka. Zachęcam do przyjechania.

Adam Kosicki kl.IIIb

Podczas wycieczki do Torunia bardzo podobały mi się widoki z jadącego autobusu. W ogrodzie botanicznym widzieliśmy ptaki i ssaki, a najbardziej podobał mi się EMU, bo samiczka składa jajo, samiec się zajmuje jajkiem a samiczka idzie szukać innego partnera. Toruń jest ciekawym miastem, ma ładne ulice ale najciekawsze były RUINY ZAMKU KRZYŻACKIEGO. Interesujące były korytarze, stara kuchnia, armaty, oraz pokój strachu. Było interesująco ale szybko się skończyło. Polecam na taką wycieczkę się wybrać.

Emilia Kręciszewska kl. IIIa

Wybraliśmy się do Ogrodu Zoobotanicznego i na ruiny Zamku Krzyżackiego. Na zajęciach w ogrodzie uczyliśmy się odróżniać ptaki od ssaków. Oglądaliśmy małe kaczuszki pływające za swoją mamą. Widzieliśmy mamę kangurzycę, która nosiła swoje dziecko w torbie na brzuchu. Następnie powędrowaliśmy do ruin Zamku. Zwiedzaliśmy: salę strachu, piwnice oraz toaletę krzyżacką. Widzieliśmy makietę Zamku i studnię śmierci. Dowiedzieliśmy się, jak Zamek został zniszczony. Poznaliśmy legendę o kucharzu Jordanie. To była niezwykła wycieczka, z której dużo się nauczyliśmy.

Mateusz Kuczma kl. IIIb

Moje wrażenia po tej wycieczce są bardzo niesamowite. Najpierw zwiedzaliśmy Ogród Zoobotaniczny, mieliśmy  tam lekcje i porównywaliśmy ssaki i ptaki, dostaliśmy  także karty pracy. Byliśmy też na placu zabaw. Był także sklep z pamiątkami a potem poszliśmy na lody. Byliśmy też na zamku i piekliśmy kiełbaski. Zwiedzaliśmy cały zamek, widzieliśmy też studnię, a w tej studni były 2 kościotrupy. Weszliśmy do takiego strasznego pokoju. Było bardzo fajnie, mam nadzieje, że ta wycieczka kiedyś się powtórzy.

Julia Wojciechowska kl. IIIa

Niedawno byliśmy na wycieczce. Na początek pojechaliśmy do zoo. Najlepsze było chyba ...  WSZYSTKO !!! Oglądaliśmy dużo, dużo zwierząt i roślin, upss źle dużo, dużo CIEKAWYCH zwierząt i roślin. Po oglądaniu zrobiliśmy sobie kilkuminutową przerwę na placu zabaw! Wspinaliśmy się na tak zwanej ,,pajęczynie"! Po krótkiej lecz szczęśliwej zabawie poszliśmy na zajęcia. Wycieczka w zoo botanicznym skończyła się :( . Wędrując na ruiny zamku zatrzymaliśmy się w lodziarni :D ! Mmm lody były pyszne. Ale to nie było najważniejsze w tej wycieczce. Gdy doszliśmy do zamku poznaliśmy legendę o kucharzu Jordanie, była bardzo ciekawa. Widzieliśmy dużo sal i piwnice. Tak, dobrze myślicie najlepiej było w piwnicy, a dokładniej w sali strachu! Jak sama nazwa wskazuje w sali strachu straszyło np. zamiast klamek od drzwi były ręce! Po zakończeniu zwiedzania zamku urządziliśmy ognisko przed zamkiem. Niestety ciekawa i wspaniała wycieczka się skończyła :'(.  Dziękujemy naszym nauczycielkom, że podczas wspaniałej wycieczki się nami opiekowały.

Nasza wycieczka była wspaniała! Pamiętajcie, wycieczki to też są lekcje!!!

Zuzanna Beszczyńska kl. IIIb

Kilka dni temu wybraliśmy się na wycieczkę na ruiny Zamku Krzyżackiego oraz do ogrodu Zoobotanicznego. W ogrodzie zoobotanicznym widzieliśmy wiele gatunków zwierząt. Dowiedzieliśmy się dużo o tych zwierzętach. Mieliśmy lekcję o ptakach i ssakach. Najbardziej podobał nam się Emu siedzący i pozujący do zdjęć. Następnie wybraliśmy się na ruiny Zamku Krzyżackiego. Zwiedziliśmy wiele zakątków tego zamku np. salę strachu, studnię śmierci oraz dowiedzieliśmy się jak została zburzona wieża zamku krzyżackiego. Poznaliśmy również legendę o kucharzu Jordanie. Było nam bardzo miło i szczęśliwie spędzić czas na wycieczce. Myślę, że nigdy nie zapomnimy tej wycieczki.

Ola Blangiewicz kl. IIIb

We wtorek pojechałam na wycieczkę do Ogrodu Zoobotanicznego i do ruin Zamku Krzyżackiego. W Ogrodzie Zoobotanicznym widziałam papugi, kameleona i różne ptaki. Potem mieliśmy zajęcia o odróżnianiu ptaka od ssaka z naszym przewodnikiem. Później poszliśmy do Zamku Krzyżackiego, zwiedzaliśmy salę strachu, studnię śmierci i łazienkę w zamku.

To była moja fantastyczna wycieczka.

Oliwia Kamińska kl. IIIb

Autorzy zdjęć: pani J.Chmielewska, pani Z.Dembek oraz E.Szczygieł, B.Żuchowski, Z.Jagielska, K.Rybacka