Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wojska Polskiego w Chełmży

Środa, 2024-05-08

Imieniny: Kornela, Lizy

Magiczny świat Mierzei Wiślanej

W dniach 23 -24 maja klasy IVa i IVb uczestniczyły w wycieczce szkolnej na Mierzeję Wiślaną. Pierwszym miejscem, do którego dotarliśmy był Frombork. Udaliśmy się do Parku Astronomicznego, gdzie mogliśmy obejrzeć  instrumenty astronomiczne i teleskopy z XIX i XX wieku.

Następnie zwiedziliśmy Szpital św. Ducha oraz Muzeum Mikołaja Kopernika.  Kolejnym etapem naszej podróży była Krynica Morska, do której dopłynęliśmy statkiem. Rejs trwał około 2 godzin. Po zejściu na ląd udaliśmy się do latarni morskiej. Jesteśmy pełni podziwu dla ogromu tego miejsca i piękna przyrody, które podziwialiśmy z wysokości ponad 27 metrów. W trakcie spaceru po Krynicy na jednej z ulic spotkaliśmy spacerującego sobie dzika. Na szczęście nikt w tej sytuacji nie był zmuszony szybko na drzewo zmykać.  Przeszliśmy również jedną z bardziej znanych ulic w Krynicy, a była to ulica Teleexpresu. Ostatnim punktem pierwszego dnia wycieczki było dotarcie na nocleg w Mikoszewie. Po szybko przespanej nocy rankiem wyruszyliśmy do Stegny. Z samego rana wybraliśmy się na plażę, na której to wielu z nas zajęło się poszukiwaniem bursztynów. Z plaży udaliśmy się do Muzeum Bursztynu, gdzie przewodnik w fantastyczny sposób opowiadał nam o tym kamieniu. Ostatnią atrakcją wycieczki był pobyt w Wiosce Indiańskiej. Mogliśmy zetknąć się tu z kolorowym i egzotycznym światem Indian Północnoamerykańskich. Z wioski udaliśmy się w podróż powrotną do Chełmży.