Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wojska Polskiego w Chełmży

Piątek, 2024-03-29

Imieniny: Marka, Wiktoryny

Lekcja przyrody na Barbarce

Dnia 8.10 klasy 4d i 5b wybrały się na wycieczkę. Wspólnie ustaliliśmy, że pojedziemy na ,,Barbarkę''.  Zbiórka na boisku szkolnym odbyła się o godzinie 9:45. Wszyscy zajęli miejsca w autokarze.

Aby umilić sobie podróż, słuchaliśmy muzyki i prowadziliśmy rozmowy na różne tematy. Po upływie pół godziny byliśmy już u celu podróży, w Toruniu.

Najpierw nasze wychowawczynie zaprowadziły nas na plac zabaw, gdzie mieliśmy pół godziny na zabawę. Bujaliśmy się na huśtawkach, chodziliśmy po mini zamkua także zjeżdżaliśmy z tyrolki.

Czas zabawy minął nieubłaganie szybko, ale zaraz potem pani przewodniczka zabrała nas na wycieczkę po lesie. Pokazywała nam różne liście, grzyby, wiewiórki i wiele innych rzeczy.

Gdy nasza przechadzka dobiegła końca, pani zabrała nas do budynku, w którym oglądaliśmy zdjęcia grzybów, rozmawialiśmy o nich, a na koniec zajęć wypełnialiśmy karty pracy.

Wyszliśmy z pomieszczenia i udaliśmy się na ognisko. Piekliśmy kiełbaski i pianki, a także jedliśmy śniadanie.

Na polanie znajdowała się też ogromna scena, na której tańczyliśmy i śpiewaliśmy.

Po zabawie i posiłku poszliśmy do autobusu, a następnie pojechaliśmy do McDonalda. Gdy dojechaliśmy już na miejsce, każdy złożył swoje zamówienie.

Kiedy wszyscy już zjedli ruszyliśmy w stronę domu.

Wycieczka była świetna i na pewno dobrze ją zapamiętamy.

Natalia Zielińska VB

Dnia 8.10 klasy 4 i 5 wybrały się na wycieczkę, na Barbarkę do Torunia.

O 9:45 wyruszyliśmy. Jechaliśmy około pół godziny.

Kiedy byliśmy na miejscu, poszliśmy na plac zabaw, gdzie huśtaliśmy się na bujaczkach, biegaliśmy po małym zamku i

zjeżdżaliśmy tyrolką.  Kiedy zabawy dobiegły już końca, przyszła pani przewodniczka i oprowadziła nas po lesie, opowiadając o roślinach i zwierzętach zamieszkujących las.

Po skończonym spacerze po lesie, weszliśmy do budynku w którym oglądaliśmy różne rodzaje grzybów, a następnie uzupełnialiśmy karty pracy.

Kolejną atrakcją było ognisko, które znajdowało się na polanie. Piekliśmy tam kiełbaski i pianki. Gdy już wszyscy się najedli, weszliśmy na scenę na której śpiewaliśmy i tańczyliśmy.

Po tych wszystkich zabawach, ruszyliśmy w stronę autokaru.

W drodze powrotnej wstąpiliśmy  do McDonalda, gdzie każdy złożył zamówienie i zjadł niewielki posiłek.

Ta wycieczka była świetna, bardzo mi się podobała.