Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wojska Polskiego w Chełmży

Piątek, 2024-03-29

Imieniny: Marka, Wiktoryny

Wrocław - Praga - wycieczka klas VI

7 maja wczesnym rankiem klasa 6a i 6b wyjechała na 4-dniową wycieczkę do Wrocławia oraz Pragi. O godzinie 13.00 dotarliśmy do Wrocławia, gdzie zwiedziliśmy Afrykanarium we wrocławskim ZOO. Pod wieczór zakwaterowaliśmy się w ośrodku OSIR w Polanicy Zdrój.

Drugiego dnia zaopatrzeni w dowody osobiste lub paszporty opuściliśmy granice Polski i udaliśmy się do Czech. Zwiedzanie na czeskiej ziemi rozpoczęliśmy od Skalnego Miasta wraz z przewodnikiem, który opowiadał różne, bardzo ciekawe historie. Następnie zwiedziliśmy według planu Pragę, która okazała się urocza szczególnie wieczorem. Trzeciego dnia kontynuowaliśmy całodzienne zwiedzanie Pragi poprzez takie miejsca jak: Hradczany, Most Karola, Stare Miasto oraz Katedrę św. Wita. Na koniec dnia była przejażdżka metrem. W drodze powrotnej do miejsca zakwaterowania wszyscy dyskutowali na temat odwiedzanych miejsc, a przewodnik dowcipnie wyjaśniał znaczenie niektórych czeskich słów. Czwartego, niestety ostatniego dnia, udaliśmy się do Aquaparku we Wrocławiu. Po trzygodzinnym pobycie na basenie odwiedziliśmy McDonalda, po którym wróciliśmy szczęśliwi do domu. Przez całą wycieczkę dopisywała nam pogoda oraz dobry humor. Mimo zmęczenia trochę żal, że ta wycieczka tak szybko minęła. Jesteśmy bardzo zadowoleni, ponieważ poznaliśmy i zwiedziliśmy dużo nowych i ciekawych miejsc oraz miło spędziliśmy ze sobą czas. A na twarzy każdego z nas gościł uśmiech. Pełni wrażeń, bogatsi w wiedzę i doświadczenie wróciliśmy do domu. Dziękujemy opiekunom wycieczki: - pani K.Gajewskiej, M.Sadzikowskiej, I.Swinarskiej-Ficerman oraz panu M.Bogaleckiemu