Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wojska Polskiego w Chełmży

Wycieczka do Wieliczki, Krakowa i Ojcowskiego Parku Narodowego

s

5 - 7 czerwca 2017 r.

W poniedziałek, wczesnym rankiem klasy szóste wyruszyły na trzydniową wycieczkę do Krakowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od kopalni soli w Wieliczce. Wykute w soli komory, w tym najpiękniejsza Kaplica św. Kingi, niesamowite podziemnie jeziora, solne rzeźby wywarły na nas ogromne wrażenie. Drugi dzień wycieczki spędziliśmy na zwiedzaniu Krakowa. Mogliśmy zobaczyć Kopiec Kościuszki i zwiedzić Stare Miasto. Poznaliśmy najważniejsze zabytki Krakowa – Wawel, Barbakan, Kościół Mariacki. Następnego dnia udaliśmy się do Ojcowskiego Parku Narodowego. Zwiedziliśmy z przewodnikiem Grotę Łokietka, przeszliśmy wąwozem Ciasne Skałki do Bramy Krakowskiej i Źródełka Miłości. Zachwyciliśmy się niesamowitymi widokami Doliny Prądnika. Wszystkim bardzo podobała się też Maczuga Herkulesa. Do Chełmży wróciliśmy zmęczeni, ale pełni wrażeń.

Jan Węgrzyn, klasa VI b

W poniedziałkowy ranek o godzinie 5.00 wyjechaliśmy do Krakowa. Po długiej podróży spędzonej pośród śpiewów i żartów dotarliśmy do celu. Pierwszym punktem wycieczki była kopalnia soli w Wieliczce. Do wnętrza kopalni zeszliśmy drewnianymi schodami, około 60m pod ziemię. Chodziliśmy krętymi korytarzami, ściany pokryte były solą, którą wszyscy lizaliśmy. Najpiękniejsza okazała się Kaplica Świętej Kingi. Drugiego dnia udaliśmy się na zwiedzanie Krakowa, które jest pięknym miastem pełnym urokliwych zabytków. Pani przewodnik oprowadziła nas między innymi po Wawelu, Kościele Mariackim, Sukiennicach. Trzeciego dnia wycieczki pojechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego. Miejsce, które mnie zachwyciło była Jaskinia Łokietka, w której ukrył się Król Łokietek przez pogonią. Zobaczyliśmy jeszcze maczugę Herkulesa i Zamek w Pieskowej Skale. Do domów wróciliśmy zadowoleni z udanej wycieczki.

Michał Bazanowski, klasa VI a

5 czerwca o piątej rano rozpoczęliśmy naszą wycieczkę do Wieliczki, Krakowa i do Ojcowskiego Parku Narodowego.

Podróż minęła szybko. Pierwszym naszym celem była Wieliczka. Gdy dojechaliśmy, zaczęliśmy zwiedzać kopalnię soli. Oglądaliśmy Kaplicę Św. Kingi ozdobioną żyrandolami z krystalicznie czystej soli oraz piękne płaskorzeźby oddające głębię obrazu. Ponadto zwiedzaliśmy różne komory - miejsca wydobycia soli. Niektóre atrakcje w kopalni były interaktywne. Poza tym mieliśmy miłego przewodnika, dzięki któremu dużo zapamiętaliśmy. Na koniec pojechaliśmy na nocleg do pensjonatu.

Następnego dnia po szybkim śniadaniu i przygotowaniu wyruszyliśmy w drogę do Krakowa. Zwiedzanie zaczęliśmy od Starego Miasta - pięknej i kolorowej dzielnicy. Następnie weszliśmy do kościoła Mariackiego i oglądaliśmy wykonywany przez 12 lat ołtarz Wita Stwosza. Usłyszeliśmy hejnał Mariacki i przeszliśmy przez Barbakan. Zwiedzaliśmy także Rynek i Sukiennice - jedyny pozostały zabytkowy obiekt handlowy. Wawel i Katedra z polskimi królami pochowanymi w jej podziemiach była ostatnim punktem dnia. W większości zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do pensjonatu, gdzie zjedliśmy obiadokolację i poszliśmy do swoich kwater.

Trzeciego dnia mogliśmy trochę pospać. Po wykwaterowaniu pojechaliśmy w kierunku Ojcowskiego Parku Narodowego. Poznaliśmy nowego przewodnika i poszliśmy do Groty Łokietka. Po wyjściu z jaskini przeszliśmy wąwozem Ciasne Skałki do Bramy Krakowskiej i ujrzeliśmy Źródełko Miłości. Przed odjazdem  zwiedziliśmy Zamek w Pieskowej Skale i zrobiliśmy zdjęcie z Maczugą Herkulesa w tle. Potem wróciliśmy do autokaru i wybraliśmy się w drogę powrotną do domu. Ogólnie było Super!!! Zadowoleni jeszcze przez następne dni wspominaliśmy naszą wspólną wycieczkę.